22 Nisan 2013 Pazartesi

Blogger'da Benzer Yazılar Nasıl Eklenir?

Blogger platformunu uzun zamandır kullanıyorum. Bazı teknik eklentiler bakımından Wordpress kadar zengin olmasa da ufak tefek eklentiler ile yazı yazılabilecek, basit bir yapısı var ve hoşuma gidiyor.

Benzer yazılar, sitenizdeki iç trafiği arttıracak ve sitenizin içerisinde benzer konulara sahip yazıların birbiri ile bağlantısını sağlayıp kendinizi Google için site içeriğinin birbiri ile bağlantılı olduğunu anlatmak açısından güzel bir uygulama.

Ben şimdiye kadar linkwithin isminde bir benzer yazılar eklentisi kullanıyordum, kullanımı kolay olması ve ilk olması beni buna itmişti galiba. Ama şimdi size önereceğim site nrelate.com sitesi.

Bu sitenin özelliği sitenizi güncel olarak indexlemesi ve benim kanaatimce benzer yazıları da iyi filtreliyor. Ben sadece yazıları gösterecek şekilde ayarladım, isterseniz küçük resimler ve özeti şeklinde de gösterebiliyorsunuz.

Siteye üye oluyorsunuz, ardından yüklemek istediğiniz eklentiyi seçiyorsunuz 'Releated Posts' eklentisi, size verdiği kodu blogger yerleşim ayarlarında html/script ekleme ile ekliyorsunuz. Yaklaşık 2 saat sonra aktif oluyor, beklemeniz lazım.

Bu yazıyı niye mi yazdım? Arayanlara bir öneri olsun diye ama asıl nedeni, bu eklenti ayarlarını yaparken bizim linkimizi sitenizde de göstererek bize destek olmak ister misiniz diyordu, ilk başta evet dedim ama görüntüsü hoş olmuyor her yazının altında, bende onu kaldırarak, ücretsiz kullandığım bu servisi anlatan bir yazı yazmaya karar verdim, bir nevi geri ödeme gibi. Sizde benimle aynı düşüncede iseniz bu yazıyı Google+, Twitter veya Facebook'ta paylaşarak bana destek olabilirsiniz.

Sorularınız varsa sorabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merak ettiğiniz soruları yazabilrsiniz....