19 Eylül 2014 Cuma

KYK Sözleşmeli Personel Maaşları

Kredi Yurtlar Kurumu 900 kişi alıyor, bunun 300 ü erkek 600 ü kadın.
Adından da anlaşılacağı üzere KYK alacağı sözleşmeli personeli öğrenci yurtlarında istihdam edecek, son zamanlarda artan öğrenci yurtlarındaki ihtiyaç karşılanması hedefleniyor. Herhangi bir lisans programından mezun olmanız yeterli, P3 puanına göre alım yapacak.
KYK yurtlarda istihdam edeceği üniversite mezunları için ortalama 2000 liraya yakın maaş veriyor ve tutacağınız nöbete göre ek ücret alıyorsunuz, nöbet ücreti aylık 100-150 civarında gibi. ve ayrıca 25-30 lira yemek parası veriyor.
KYK kurumunun en önemli sıkıntısı nöbet. Personel sayısı fazla ise ayda 1-2 nöbet sırası geliyor azsa daha fazla. Satın alma-taşınır-öğrenci işleri-blok sorumluluğu gibi iş dağılımları var her kurum gibi. Sorumlulukları fazla olmasına rağmen maaş şartları biraz düşük gibi, ama yerine göre çok değişir.
Sorularınız, yorumlarınız varsa yazabilirsiniz.

43 yorum:

  1. peki hafta tatili nasıldır hafta sonu izni var mı yoksa sadece bir gün mü izin var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nöbet sistemi haftasonu için geçerli olabilir, sonuçta yurtlar 24 saat açık.

      Sil
  2. KYK bünyesinde eş durumundan tahin hakkını kullanabiliyor muyuz?Lütfen bu konuda da bilgi verir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eş durumundan tayin bütün devlet kurumları için kanuni bir hak ancak KYK sözleşmeli aldığı için işler değişebilir. Sözleşmeli personel, KYK ile değilde O ilin KYK sı ile sözleşme imzalarsa eş durumundan tayin zor gözüküyor. Ama yine de kurumu arayıp sormanızda fayda var, yardımcı olacaklardır.

      Sil
  3. Sözleşmenin feshi durumunda 16 000 tl lik bir tazminattan bahsediliyor bilginiz var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devletteki sözleşmeli kadrolarda sözleşme her yıl ocak ayında imzalanır, bir tazminat olsa bile ocak ayında ayrılma imkanı her zaman vardır. Özel durumlu-yüksek maaşlı sözleşmeli devlet kadroları dışında tazminat içeren sözleşmeli bir kadro duymadım, ihtimal vermiyorum ama olma olasılığı çok düşük. İlanda böyle bir metin yazılmamışsa isteseler bile alamazlar bundan emin olabilirsiniz.

      Sil
  4. Merhaba eşim bu sene öğretmen oldu.Ben bu işe girersem bulunduğum yere eşimi çekebilir miyim?meb bu konuda sıkıntı çıkarır mı?vea benim sözleşmeli olmam bir sorun teşkil eder mi?eşimi yanıma almak istiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Eş durumu tayini hakkında bilgilendirirseniz çok ama çok mutlu olurum sizden gelecek müjdeli ve doğru bir haberi bekliyorum puanım 83 inşaallah girerim işe eşimide yanıma çekerim çok ihtiyacımız var.aile birliği için bir açıklama yaparsanız sevinirim.kendisi sıkıntılı bir yere gitti bu işi sırf bu yüzden istiyorum.beni anlayıp yardımcı olacağınıza dair bir şüphem yoktur teşekkür ederim kolay gelsin iyi çalışmalar.Kyk ile işimiz olduğunu zannetmiyorum sonuçta meb benim yanıma onu gönderebilecek mi?Kyk nın sözleşme vb.şartı bizi bağlar mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      İlk cevap verdiğim yorumda sizin tayininiz için belirtmiştim, bu sefer eşinizin tayini söz konusu ise iş biraz daha farklı. Normalde devlette çalışan birinin tayini başka bir yere çıkamıyorsa(sözleşmeliler bu kapsamda ele alınabilir) milli eğitim öğretmeni eşinin yanına göndermek zorunda kalıyor. Son yıllarda çok kişi milli eğitimin eş durumu tayinini engellemesinden mağdur olmuştu ama geçen sene yapılan düzenlemelerle işler kolaylaştı. Sizi devlet personeli değilde özel şirkette çalışıyor saysak bile işe başladıktan bir yıl sonra eşinizi yanınıza getirme hakkınız doğuyor. Devlet memuru olacağınız için bu sürecin daha da hızlanacağını umuyorum. Sonuç olarak toplumsal ihtiyaç ve baskı ile MEB bu yönde kolaylıklar sağladığı tayin durumları oldu ve olacaktır. Ve ne acıdır ki tanıdık birilerini bularak bu işi çok kısa sürede çözenleri de görüyoruz çevremizde. Sizinde ailenizle birlikte olmanıza süre dışında bir engel gözükmüyor, gerekirse branş değişikliği ile dah eşiniz bulunduğunuz yere gelebilmesi lazım. Bunlar benim gözlemlediğim, kendi yorumlarım, tanıdık birilerini veya tecrübeli birilerini bulmanız çok önemli. Allah birlikteliğinizi, mutluluğunuzu bozmasın ve daim etsin inşallah.

      Sil
  6. bundan sonra bu siteye hep geleceğim.

    YanıtlaSil
  7. SÖZLEŞMELİ OLARAK İŞE BAŞLADIKTAN SONRA KASIM ATAMASINDA BAŞKA BİR KURUMA ATAMAMIZ OLURSA EĞER KURUMLAR ARASI GEÇİŞ HAKKIMIZ VAR MI YA DA SÖZLEŞME FESHİ YAPARSAK HERHANGİ BİR CEZA ÖDEMEMİZ GEREKİR Mİ VE FESİH YAPMAMIZ BAŞKA BİR KURUMA SÖZLEŞMELİ YADA KADROLU OLARAK GEÇMEMİZE ENGEL OLUR MU? TEŞEKKÜR EDERİM..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kasım atamasında kadrolu olarak atanırsanız kurumlar arası geçiş değil, istifa ve ardından kadroya geçiş yapabilirsiniz. Sözleşmeli olduğunuz için devlette standart sözleşmeli memur sözleşmesinde ekstra olarak belirtilmedikten sonra hiçbir cezai yaptırım olmaz. Sözleşmenizi fesih etmeniz durumunda bir süre-sanırım bir yıl- sözleşmeli kadrolara giriş yapamıyorsunuz ama kadro için sorun yok diye biliyorum. Başka bir kuruma sözleşmeli geçiş imkanınız maaşı daha yüksek değilse bir yıl boyunca mümkün olmuyor, kadrolu ise sorun yok.

      Sil
  8. Hocam benim anladığım iş olunca bir yıl hataa daha kısa zamanda eş durumu tayini yapabiliyoruz öyle anladım hocam doğru mu anladım mı hocam bir de hocam şimdi eşime demişler ki norm açığı olması lazım demişler bu doğru mu hocam norm açığı olmadan olmaz mı ki?Hocam sizi daha fazla rahatsız etmek istemiyorum hakkınızı helal edein bu da son sorum olsun sağolun hocam varolun kusura bakmayın rahatsız ettim iyi dilekleriniz içinde çok teşekkür ederiz iş olursa hocam giidp anlatacağız yetkililere derdimizi iyi akşamlar hocam tekrardan sağolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, devlette çalışmasanız bile bir yıl özel şirkette sigortanız kesintisiz var ise MEB için tayin hakkı doğuyor, en fazla dönemin bitmesi bekleniyor.
      Norm işine gelince; çok su götüren çok oynanan bir kural. Norm açığı olmayan yerlere geçen sene branş değiştirme imkanıda getirmişlerdi. Mesela eşiniz biyoloji öğretmeni ve geleceği ilde o branşta açık yoksa eşiniz kimya öğretmenliği açığından faydalanarak kimya öğretmeni olarak atanabiliyordu. Bu geçen sene çok talepten dolayı yapıldı ama sizin döneminizde olacağının garantisi yok çünkü Milli Eğitim politikaları en çok değişen politikalar. Norm açığı da çok göreceli bir kavram, normalde ülke genelinde bu kadar öğretmen ihtiyacı varken aslında her branş için her ilde açık olması bize mantıklı gelsede milli eğitim yöneticileri çok değişik fikirlere sahip olabiliyor. Özetle, anayasal hakkınız olan ailelerin birlikte yaşama hakkını kullanabilmeniz tayin isteyeceğiniz dönemin şartlarına bağlı.

      Sil
  9. hocam bir de şu konu hakkında fikriniz varsa askerliğini yapmamış tecilli arkadaş bekar var eğer o şimdi kuruma girse sonra askere gitse pozisyonu durur mu hocam yani askere gittiği için kurum oraya başkasını alıp bir daha o elemanını görmezden gelir mi?bunu da arkadaş rica etti belkim böyle daha aklında sorusu olan arkadaşlarda cevabını almış olur böylelikle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz konu sadece özel şirketlerde olur, devlete bir kere girdiyseniz olsa sözleşmeli de olsa kolay kolay gönderemezler :)
      Askerlikte bunlardan biri askerden dönünce hakkı korunur ve devam eder.

      Sil
  10. askerliği yapmış olmak tercih sebebi midir?

    YanıtlaSil
  11. Hocam maaslar ne kadar olur . lisans mezunlari icin.

    YanıtlaSil
  12. kyk için sözleşmeli olan personel durumu kadroya gecme durumu var mıdır bunun için elirli bir süre mi yoksa bir yasa ile mi oluyor ve sözlesmeli personel dgogum izni ücretl izin gibihaklardan yararlanabiliyor mu ? teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba sözleşmeli personel olunca süre bitimi gibi söz konusu mu.yoksa daimi olarak calisabiliomuyuz

    YanıtlaSil
  14. eşim benim askeri personel bulunduğumuz şehirde 2 yılımız kaldı onun tayini çıktığında benim ki de çıkarmı

    YanıtlaSil
  15. eşim askeri personel 2 yıl sonra tyinci peki benim tayinim de çıkarmı

    YanıtlaSil
  16. bu kadar da olmaz. pes doğrusu. merkezi alım yerleştirme işlemleri bitti mi onu mu bekliyorlar. neyi bekliyorlar anlamadım. bu kadar insan umut bağlamış bekliyor. bu ülkenin bakanlığı bize hizmet etmekle yükümlü bakanlık sana sesleniyorum neyi bekliyorsun neyi beklediğini bari açıkla...

    YanıtlaSil
  17. http://eyurtkur.kyk.gov.tr/tr/Sozlesmeli-Yurt-Yonetim-Personeli-Alimi/Haber/101
    dalga geçer gibi.. yada bu sonuca çok yaklaştık anlamına da gelebilir :)

    YanıtlaSil
  18. Çok garip bir durum. Koskoca kurum bir listeyi açıklayamadı. Nereye başvuracağımı bilemedim artık. KYK bu haldeyse uzman alımı için bir sürü koşul isteyen kurumları düşünemiyorum bile.

    YanıtlaSil
  19. herkes bimere yazabilir mi??

    YanıtlaSil
  20. memurlar net açıklanmadı diye bidaha haber yapsın

    YanıtlaSil
  21. telefonlara kimse cevap vermiyor

    YanıtlaSil
  22. arkadaşlar kyk açıklandı kazanana hayırlı olsun ama kazananların puanları için mülakat listesini nereden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim . neye göre belirlediler meraktayım

    YanıtlaSil
  23. arkadaşlar hayırlı olsun öncelikle net maaş ne kadar tam öğrenebilen var mı bilgi verirseniz sevinirim.ve asıldan gitmeyecek olanlar var mı??

    YanıtlaSil
  24. sizde mi yedeksiniz bende yedeğim 3. ama sıra gelceğini sanmıyorum

    YanıtlaSil
  25. beyler bayanlar kykda asıldan kazanan yok mu hiç?

    YanıtlaSil
  26. Kayseri-Erkek 1. yedekteyim şansım nedir sizce?

    YanıtlaSil
  27. Ben bayan asildayim

    YanıtlaSil
  28. Yedek buraz zor yaaa

    YanıtlaSil
  29. yönetim memurunun işi zormu bide kadro alma ihtimali nedir

    YanıtlaSil
  30. Şimdi tekrar alım var benim 5 aylık bebeğim var diyelim atandım nöbet tutmak zorunda miyim Bebeğimi gece bırakmak istemiyorum ama kararsızim atama yapılacağı zaman 8 aylık filan olur bebeğim süt izni gibi haklarım olur mu

    YanıtlaSil

Merak ettiğiniz soruları yazabilrsiniz....